Общи условия за туристически пакет

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ТУРИСТИЧЕСКИ ПАКЕТ СЪГЛАСНО ЗАКОНА ЗА ТУРИЗМА 

 
1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ
1.1. За всички български граждани по програми, които включват Турция – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.2. За български граждани над 18 г. по всички програми, които не включват Турция – валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3. За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимият документ за самоличност, се изисква и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.
1.3.2. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите по програма през територията на Хърватия – нотариално заверена декларация, преведена на хърватски или на английски език.
1.4. Европейска здравна карта (за програми в ЕС).
1.5. Виза – виж т. 4.
1.6. Договор за туристически пакет – сключва се в 2 екземпляра при записване за определена програма.
1.7. Ваучер за туристически пакет (издава се от туристическия агент) – издава се в три екземпляра, освен когато е в електронен вид, след заплащане на пълната стойност на програмата и заявените допълнителни услуги.
1.8. Застраховка – виж т. 9.
При неизпълнение на условията по т. 1.1. – 1.8. “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
 
2. СРОК ЗА ЗАПИСВАНЕ И СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
Пътуване може да се заяви от 1 година до 1 ден преди датата на заминаване (в зависимост от конкретната програма и наличието на свободни места). За да сключите договор, е необходимо да представите документи и да заплатите според датата депозит или пълната стойност на пътуването.
 
3. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
3.1. Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. В цените за програмите, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС /Данък добавена стойност/.
3.2. Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията. Обявените цени са в сила при сключване на договор най-късно до 31 декември на настоящата година.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото да променя цената на програмата, след сключване на договор, но не по-късно от 20 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства: промяна на държавни такси, свързани с мерки за безопасност; промяна на пристанищни такси; промяна в данъчните ставки; промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването. В тези случаи “Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат поети от Възложителя. Увеличението на цената на пакета, но не с повече от 8 %, вследствие на обективно посочени причини не може да бъде повод за отказ от страна на туриста.
3.3. Заплащането може да се извърши
  а) в брой до 10 000 лв. на сключен договор
  б) с кредитна карта или по банков път.
За всички платени в брой или с кредитна карта суми се издава касова бележка. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.
3.4. Разсрочено плащане
Посочените по-долу условия за разсрочено плащане са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго. При неспазване на посочените срокове за плащане, “Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото да анулира пътуването, като всички породени от това щети и неудобства са за сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, респ. туристите.
3.4.1. Разсрочено плащане за автобусните програми в Централна Европа, Средиземноморие, Западна Европа и Северна Европа е възможно на 2 вноски. Първата вноска – депозит в размер на 30% от стойността на избраната от Вас екскурзия; втората вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 14 дни преди датата на отпътуване.
3.4.2. Разсрочено плащане за програми с автобус на Балканите и в Азия е възможно на две вноски: депозит в размер на 30% от стойността на избраната от Вас програма – най-късно до 14 дни преди датата на отпътуване; втора вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 9 дни преди датата на отпътуване.
3.4.3. При записване за програми с автобус, чийто период на пътуване включва празнични дни (Великден, 1 май, 6 май, 24 май, 6 и 22 септември, Коледа и Нова година) са в сила следните условия за плащане: депозит в размер на 30% от стойността на избраната от Вас програма – най-късно до 31 дни преди датата на отпътуване; втора вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 15 дни преди датата на отпътуване.
3.5. За всяка програма е посочена ТОП цена. Тази цена е валидна само за конкретната дата или период на пътуване и при посочените в програмата условия.
3.6. Политика за възстановяване на суми във връзка с извършени плащания (срок за възстановяване на суми):
3.6.1. Възстановяването на суми се извършва в срок до 10 дни след анулацията по начина, по който са платени.
3.7. Бакшиши – в повечето страни е прието по традиция туристите да оставят бакшиш на шофьорите и местните екскурзоводи и пиколо в края на екскурзията. Размерът на бакшиша обикновено е между 1 EUR и 5 EUR на турист на ден.
 
4. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ
4.1. Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всяка конкретна програма. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство. Ако имате друго гражданство, често се налага да спазвате различни изисквания. Моля, осведомете се за тях в съответната консулска служба.
Съгласно разпоредбите и условията на консулските отдели, подаването на всички документи не гарантира издаването на виза, но е задължително условие за кандидатстване. Тяхно право е пряко или чрез агенцията да изискват допълнителни документи. “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност при отказ на виза. При отказ на виза влизат в сила посочените условия за анулация за съответната екскурзия или почивка.  
4.2. Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
4.3. В случай че за конкретно пътуване са приложими специфични медицински и здравни изисквания, те са посочени в конкретната програма. Ако изрично не е посочена такава информация, това означава, че няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.
 
5. ХОТЕЛИ
Туристите се настаняват в хотели категория от 5* до 1*, което е посочено конкретно за всяка програма. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3* разполагат с климатик и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела.
Туристът следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 11 ч. Ако пристигнете в хотела по-рано, е възможно Вашата стая все още да не е подготвена за настаняването Ви. Имайте предвид, че основното почистване изисква известно време. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
Посочените в програмите средства за настаняване могат да бъдат сменени с други от същата категория, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на туриста.
5.1. Ако туристът пътува самостоятелно по автобусна програма, доплащането за единична стая е задължително, ако изрично желае да бъде настанен самостоятелно.
5.2. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.
5.3. “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.
 
6. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ
6.1. Автобусните програми се провеждат с комфортни туристически автобуси. Автобусите са лицензирани от Министерство на транспорта.
6.2. За определени програми се предлагат трансфери от конкретно посочени градове в България. Тези трансфери се гарантират при определени условия, при заявяване минимум 21 дни преди датата на отпътуване.
6.3. Местата в автобуса се разпределят по реда на записване. За избор на седалка на 2 или 3 ред се доплаща около 5% от основната цена на пътуването.
6.4. За всяко превозно средство са в сила изисквания за максимално допустимо тегло. По стандарт са разрешени 20 кг за багажника и 5 кг ръчен багаж. Подгответе багажа си в компактно състояние.
 
7. МЯСТО НА ТРЪГВАНЕ И МЯСТО НА ПРИСТИГАНЕ
7.1. Конкретните градове и часове на отпътуване са посочени във всяка програма. Местата на отпътуване от съответния град се фиксират при сключване на договора за туристически пакет.
7.2. Конкретните градове на връщане са посочени във всяка програма. Местата на връщане се фиксират при сключване на договора за туристически пакет.
Мястото на тръгване и връщане може да се промени непосредствено преди това по технически причини – демонстрации, стачки и др., за което следва да оставите телефон за уведомление.
 
8. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства – виж т. 11. В тези случаи “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.
 
9. ЗАСТРАХОВКА
9.1. Застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“
Застраховат се български граждани и чуждестранни лица, временно пребиваващи в България. На всички туристи се осигурява застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ на застрахователна компания „Евроинс“, която не е включена в цената на екскурзията, с лимит на отговорност 2 000 EUR.
Застраховката е в сила по време на пътуването извън България. Застраховката не покрива разходи за стоматологична помощ, медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усложнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина” за пътувания извън страната е приложено към всяка резервация.
Програмите по направление България не включват застраховка.
9.2. Глобал Консулт БГ ЕООД е сключил задължителна застраховка, съгласно чл. 97 от Закона за туризма, покриваща отговорността му за причинени вреди вследствие неразплащане със своите контрагенти, включително при неплатежоспособност и несъстоятелност при условията на Застрахователна полица № № 13052310000432/16.05.2023 г., сключена със ЗК "Лев Инс" АД, валидна до 31.05.2024 г. с тел. 02/4049492; 080015333 и адрес гр. София, бул. "Симеоновско шосе" №67А
9.3. Застраховка „Отмяна на пътуване”
Застраховката е доброволна и е предназначена за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 5 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.
 
10. СПЕЦИАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Необходимо е да ни информирате за всички Ваши специални изисквания преди да сключите договор за туристически пакет, за да имаме възможност да отговорим на тях. Може да се наложи да направим разходи, за да осъществим Вашите специални желания, както и за някои от тях да се наложи да заплатите допълнителна цена, предварително или на място.
Агенцията изпълнява изискванията на Регламент (ЕО) № 1107/2006 на Европейския парламент и на съвета от 05.07.2006 г. относно правата на хората с увреждания и на хората с ограничена мобилност при пътувания по въздух, като ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ по договора за туристически пакет се задължава да уведоми агенцията в писмен вид.
 
11. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА
По време на пътуването, като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.
 
12. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ
Автобусните програми се провеждат при минимум 34 записани туристи. “Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата до 7 дни преди датата на отпътуване. За еднодневни екскурзии срокът за анулация е 48 часа преди датата на отпътуване. В случаите когато за определена дата има извънредни автобуси, срокът за анулиране на програмата за извънредните автобуси е 48 часа преди началото на програмата. В този случай, “Глобал Консулт БГ” ЕООД възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване. Внесената сума ще бъде възстановена в пълен размер след представяне на всички издадени документи от офиса, където е записан туристът.
 
13. ВАЛИДНОСТ НА ЦЕНИТЕ
Посочените в каталога цени са в сила за конкретно посочени за всяка програма периоди на пътуване.
Не съществуват никакви други устни или писмени договорки, предварителни договори, описания на услуги или условия, различни от описаните в договора.
 
14. ДЪРЖАВНИ И СИТИ ТАКСИ
В някои от държавите, включени в този каталог се заплащат държавни такси при пристигане / заминаване. Тези такси се заплащат на място от туристите. В нашите предложения са посочени ориентировъчните стойности на таксите. “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност при въвеждане на нови или повишаване на вече съществуващи държавни такси.
Туристическа такса престой, в случай че е въведена такава, е посочена във всяка конкретна програма. Тази такса се заплаща задължително на място от туристите на рецепцията на хотела.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност при въвеждане на туристическа такса престой за град, включен в програма, избрана от туристите, за който предварително не е обявена такава. Въвеждането на такава такса след сключване на договора за туристически пакет не е основание за отказ от пътуване и туристите следва да я заплатят на място на рецепцията на хотела.
 
15. ОТСТЪПКИ
Туристите ползват една от изброените отстъпки в програмите по свой избор.
15.1. Членове на Българска асоциация за рекреация и туризъм (БАРТ) ползват отстъпка между 3-10% в зависимост от програмата.
15.2. За група от 12 пълноплащащи туристи по автобусна програма: тринадесетият турист не заплаща основната цена на пътуването.
За програми, които са с промоционални цени, не могат да се ползват други отстъпки.
 
16. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ТУРИСТИЧЕСКИ ПАКЕТ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ
16.1. Всички промени и откази от пътуване се извършват лично от Възложителя, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът.
Крайният срок, в който ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право да се откаже от договора по автобусна програма без да дължи неустойка и обезщетение за това, е 10:00 часа на първия работен за ТУРОПЕРАТОРА ден, следващ деня, в който туристът е сключил настоящия договор.
При сключване на договор за туристически пакет в последния момент – в последните 9 /девет/ дни преди датата на отпътуване, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ няма право да се откаже, без да дължи неустойка и обезщетение.
Смяна на дата или направление в договора за туристически пакет се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. Посочените условия са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в Консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи в сила влизат посочените неустойки.
16.2. Таксите, които се удържат при отказ от пътуване от страна на туриста, независимо от причините, са както следва: от деня, следващ деня на записването, до 60 дни преди датата на заминаване – 10% от основната цена на пътуването, от 59 до 45 ден преди датата на заминаване – 30% от основната цена на пътуването, от 44 до 15 ден преди датата на заминаване – 50% от общата цена на пътуването, от 14 ден до деня на заминаването – 100% от общата цена на пътуването. За програми, чийто период на пътуване включва празнични дни (Великден, 1 май, 6 май, 24 май, 6 септември, 22 септември, Коледа и Нова година): от деня, следващ деня на записването, до 31 ден преди датата на заминаване – 30% от стойността на избраната от Вас програма плюс допълнително заявените услуги, от 30 до 15 ден преди датата на заминаване – 50% от стойността на избраната от Вас програма плюс допълнително заявените услуги, от 14 ден до деня на заминаване – 100% от общата цена на пътуването.
16.3. Срок, в който потребителят трябва да уведоми агенцията, че преотстъпва своето пътуване на трето лице:
- без промяна на заявеното настаняване – от деня, следващ деня на записването до 61 дни преди датата на заминаване – без такса. От 60 дни до 3 работни дни преди датата на заминаване – ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ дължи такса в размер на 5 % от стойността на пътуването. След този срок преотстъпването на трето лице се счита за отказ от пътуване и влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки.
- с промяна на заявеното настаняване – от деня, следващ деня на записването до 61 дни преди датата на заминаване – без такса. След този срок преотстъпването на трето лице се счита за отказ от пътуване и влизат в сила посочените при отказ от пътуване такси.
 
17. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ
17.1. Преди пътуването
“Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство на други клиенти, служители или партньори на агенцията. В този случай, агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията. На потребителя се връща заплатената до момента сума.
17.2. По време на пътуването
Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. “Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител – полицай, митнически или граничен служител, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на агенцията. “Глобал Консулт БГ” ЕООД не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.
17.3. Закъснели туристи не се изчакват и на тях не се възстановяват услуги, които не са ползвани. Във всички случаи при отклонение от програмата и неявяване в определените от водач-екскурзовода часове, туристът е задължен да съобщи за това на телефонния номер на водач-екскурзовода.
В посочените в 17.3. случаи “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност за последствията и не възстановява средства за услугите, които не са ползвани.
 
18. ФИЗИЧЕСКО И ЗДРАВОСЛОВНО СЪСТОЯНИЕ
За някои програми се изисква подходяща физическа кондиция. Затова е възможно да се изиска да докажете здравословното си състояние преди отпътуването.
При изискване за спазване на условия, поставени от турист с алергии, е необходимо това да се прави в писмен вид в т. ДРУГИ на договора за туристически пакет. При възможност те да бъдат изпълнени туроператорът ще потвърди това в писмен вид или ще анулира пътуването без неустойка. Това изискване може да се постави само първоначално при сключване на договора.
При пътуване по време на бременност се изисква писмено потвърждение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма.
 
19. ПРОМЕНИ В ЕКСКУРЗИИТЕ
“Глобал Консулт БГ” ЕООД си запазва правото в промяна последователността на изпълнение на различните елементи на програмата. В редки случаи някои елементи от екскурзиите могат да бъдат различни от обявените по причина на лошо време, промяна в политическата ситуация или просто промяна в разписанието на полетите, автобусите, фериботите или влаковете.
 
20. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ
“Глобал Консулт БГ” ЕООД носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, агенцията съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с клиента се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност при промяна на стойността на допълнително заплатени транспортни услуги от страна на превозвача, които се оформят с отделен документ – билет, включително фериботни такси, такси за сигурност на гари и др. транспортни обекти. Промяната в стойността на тези услуги не се счита за основание за отказ от пътуване. При евентуален отказ от пътуване на това основание влизат в сила неустойките от т. 16.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата програма, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства или непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност в случай на: откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това запознати ли са с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност пред туриста, в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста, агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
“Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът-водачът и агенцията съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
 “Глобал Консулт БГ” ЕООД не носи отговорност пред туриста, в случай че по време на пътуването, неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на агенцията се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен или устен вид екскурзовода / представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да я документира, като изрично укаже датата на предявяването ѝ. Получилите рекламацията се стремят да разрешат възникналия проблем на място.
В случай че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самото пътуване, туристът има право в 14-дневен срок след установяване на несъответствието да предяви рекламация.
Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след получаването им.
 
21. ПРИЛОЖЕНИЯ
1. Стандартен формуляр за предоставяне на информация във връзка с договори за туристически пакети в случаи, различни от тези, включени в приложение N 1 към чл. 82, ал. 1 съгласно Закона за туризма;
2. Формуляр с лични данни на туристите;
3. Копие от пълните условия на задължителната застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" за пътувания извън страната;
4. Сертификат за сключена Застраховка за отговорност на туроператора на застрахователна компания "Лев Инс".
С настоящия подпис, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ потвърждава, че преди сключване на договора е получил в писмен вид Стандартен формуляр за предоставяне на информация във връзка с договори за туристически пакети в случаи, различни от тези, включени в приложение № 1 към чл. 82, ал. 1 съгласно Закона за туризма и че при сключване на договора заедно с него на същата дата и час е получил в писмен вид копие от пълните условия на задължителната застраховка “Помощ при пътуване в чужбина” на застрахователно дружество „Евроинс“ и сертификат за сключена застраховка “Отговорност на туроператора” от застрахователно дружество „Лев Инс“.
 
22. ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
1. Настоящият договор се състави в два еднообразни екземпляра по един за всяка от страните.
2. Всички срокове в настоящия договор се изчисляват съгласно условията на ГПК.
3. Неразделна част от настоящия договор е каталогът на организатора, валиден за съответния период, както и предоставена на потребителя в писмен вид информация.
4. Адресът и електронната поща на потребителя за получаване на информация от организатора са същите, които потребителят е обявил по-горе.
5. Потребителят декларира, че е запознат с каталога на организатора, откъдето е получил информацията от настоящия договор, предоставен му е сертификат, удостоверяващ сключена застраховка по чл.97 ЗТ и е информиран за медицинските и здравни изисквания, свързани с пътуването и престоя.
6. Задължение на потребителя е да осигури на посочения от него адрес и електронна поща получаване на кореспонденцията с организатора лично или чрез трето лице от негово име. Организаторът е длъжен да осигури изпращането на кореспонденцията на посочения от потребителя адрес или електронна поща. При тези условия страните приемат, че кореспонденцията е редовно изпратена и получена.
7. Лични данни. Получените лични данни във връзка с този договор, ще бъдат използвани единствено във връзка с изпълнението на услугите по заявеното пътуване. Те ще бъдат предоставени само при необходимост на подизпълнител/доставчик на съответната услуга съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 (Общ регламент за защита на данните). На www.globaltour.bg е поместена полезна информация във връзка с политиката за защита на личните данни на компанията, условията за ползване на уебсайта www.globaltour.bg и политиката за ползване на "бисквитки"/ cookies.
8. Допълнителни услуги се заявяват до 7 пълни работни дни преди датата на заминаване при наличие на свободни места.

Настоящите общи условия са в сила от 16.03.2020 г.  
Здравейте!
Изберете една от опциите по-долу, за да се свържете с нас и ще Ви отговорим при първа възможност.